Klima aletinin zamanı insaniyet denli eskidir. İlk insanoğlu üzeri ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor peylemek dâhilin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak dâhilin sutaş gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu tasarruf yerını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dönem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail yöntem vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir vetiretir. Günümüzde insanoğlu, daha hafif ve zengin yaşayabilmek dâhilin klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima şatafat olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işçilikyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı arzu etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok tadil başüstüne. Artık klima namevcut işçilikyerlerinde kimse çaldatmaışmak istememektedir. Önce işçilikyerlerinde geniş olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor takımı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinleşmek dâhilin kullanılan bir takım olmaktan çıyaşlıp, kışın da ısınmak dâhilin yeğleme edilen takım yapmıştır. Klima tasarruf aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği katsında tüketicilerimiz karar verme sürecinde oldukça karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana münasip seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin katkısızlanamaması, sağlıklı montaj uygulamalarının yapılmaması gibi nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin yanı sıra pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima takımı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak bayağı bir muayene yapılmalıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.