Kişinin yaneşeliığı toplum içre kıymeti olan , kabiliyet, ekonomi ve öteki davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyönetmen.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğfiilme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:

“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına yaraşır ) bileğfiilme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis bakarak;

· Eğitim bir vetiretir.

· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğfiiltirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğfiilme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler dâhilin tıpkısıdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğfiilebilir, ama sürecin doğbeyı bileğfiilmez.

Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biryoğun filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğfiilikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içre eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğfiilikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Eğitim, âdem evladı dâhilin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere yaraşır olabileceği kabil istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin fiilletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye olgunlaşmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belirli bir çekim ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise hudayinabit gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele aldatmaındığında ise terbiye sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Literatür; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Müddetç; ekol içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, yetki, sınav skorları kabil matlup davranış bileğfiiliklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.